معرفی مرکز

تاریخچه

موسسان مرکز در سال 1389 اولین هسته‌های فناوری این مرکز را راه‌اندازی نمودند و در سال 1390 با ایجاد استارت آپی در حوزه رباتیک فعالیت خود را در حوزه تجاری توسعه دادند. پس از آن در این 9 سال با لطف و کمک خداوند متعال و با شبکه‌سازی صورت گرفته، 7 شرکت در زمینه فناوری تاسیس و پیشرفت زیادی در زمینه‌های مختلف تجاری ایجاد شده است. مرکز نوآوری رهش به پیشنهاد جناب آقای دکتر منطقی و با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری، شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه و استادان دانشگاه‌‏های شیراز راه‌اندازی شده است. امید است موسسین این مرکز که دارای تجربیات ده‌ساله در زمینه‌های مختلف توسعه فناوری، توسعه محصول، توسعه خدمات و بازرگانی هستند بتوانند گام موثری در توسعه فناوری کشور عزیزمان بردارند.

سیاست ما

سیاست اصلی مرکز نوآوری رهش این است که با تمرکز بر نیروی انسانی متخصص و خلاق (مزیت اصلی رقابتی کشورمان)، تحقیق و توسعه در فناوری‌های کلیدی و دانش محور و رفع موانع تولید و صادرات، گامی در راستای صادرات دانش بنیان کشور عزیزمان بردارد. برای موفقیت در این راستا می‌بایست با شبکه‌سازی و تجمیع نقاط قوت عناصر زیست بوم فناوری، بستر را برای بروز خلاقیت و اید‌ه‌های نو، تبدیل ایده‌ها به محصول و تجاری‌سازی این محصولات فراهم آورد. شبکه فعالین این زمینه، بستر را برای اجرای پروژه‌های کلان ملی و حل مسایل و چالش‌های فناوری فراهم می‌آورند.

اهداف رهش

1.مالکیت یک برند بین‌المللی در حوزه تحقیق و توسعه که دارای بیش‌ترین سهم بازار در جاویژه انتخاب شده باشد

2.توسعه شبکه زیست‌بوم فناوری هوشمندسازی و حمل و نقل پیشرفته به 200 عضو از عناصر مختلف زیست بوم که شامل تمام عناصر زنجیره ایده تا صادرات باشد

3.ایجاد سیستم یکپارچه کارآفرینی از آموزش و تولید ایده تا تجاری‌سازی و صادرات

4.تاسیس مرکز طراحی صنعتی با رویکرد تسهیل ساخت ایده‌های مرکز و ایجاد یا پیوستن به شبکه آزمایشگاهی تخصصی

5.راه‌اندازی انجمن خیرین کسب و کار و اتصال خیرین به زنجیره سرمایه‌گذاری

6. توسعه دپارتمان کسب‌وکار و ایجاد استارت‌آپ‌های مستقل در حوزه‌های استاندارد، تجاری‌سازی، بازاریابی و مدیریت کسب وکار

راهبرد اجرایی رهش

  • ایجاد محیطی مهیج، حرفه‌ای و تخصصی به منظور ایده‌پردازی و بروز خلاقیت و نیز فراهم آوردن بستری برای رشد و پرورش ایده‌های نو با در نظر داشتن بسترهای عملیاتی و بازار

  • گردآوری عناصر فعال و توسعه يافته زيست بوم پهپاد با رویکرد توسعه خدمات کشاورزی هوشمند

  • فراهم کردن شرایط ایجاد و توسعه‌ی شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی هوشمند با کمترین ریسک و در فضایی تخصصی و امیدبخش

  • تلاش در جهت هدفمندسازی طرح‌های پژوهشی، حمایت از پژوهشگران و تسهیل تجاری‌سازی در حوزه کشاورزی هوشمند

  • راه‌اندازی واحدهای “بازاریابی”، ”بازرگانی” و “خدمات دانش بنیان”

  • معرفی یک پلت‌فرم اشتراکی بهینه (از نظر هزینه‌ی زمانی و مالی) به منظور گسترش تامین قطعات در داخل و توسعه خدمات با هزینه پایین (از طریق الگوسازی، همسان سازی و افزایش تیراژ و ارتباط با تولیدکنندگان بین المللی)

  • ایجاد و منتورینگ هسته‌های نوآور با رویکرد عملیاتی‌سازی یک پروژه کلان به منظور ساخت محصول دانش‌بنیان در حوزه پهپاد و ارائه خدمات (به خصوص در حوزه‌ی کشاورزی و نقشه‌برداری هوایی) با همکاری چند هسته نوآور یا شرکت دانش‌بنیان

  • ایجاد بستر همکاری بین المللی با شرکت‌های بزرگ در زمینه تحقیق و توسعه